Back

Exklusiv nätverksträff på 7A Posthuset: ”Flera positiva effekter”

7A Posthuset bjöd in sina hyresgäster till en nätverksträff på torsdagen den 19 maj. Utställarna och besökarna fick mingla runt i praktfulla Boberghallen, som till vardags används som reception, lounge och coworking-yta på 7A Posthuset. Företagen fick möjlighet att berätta om sina verksamheter och samtidigt lära känna kontorsgrannarna bättre.

Många företag från olika branscher dök upp och vi på 7A var såklart också på plats och tog tempen på utställarna. Stämningen var på topp och vi fick prata med flera drivna, glada och engagerade människor som representerade sina verksamheter.

Lucie Drescherova, från databasföretaget Mongo DB, var en av dem som var på plats i Boberghallen. Företaget har varit hyresgäster på 7A Posthuset i ungefär ett år.

– Vi tycker att det är väldigt trevligt att sitta här och Boberghallen är verkligen speciell. Om mötesrummen är fullbokade kan vi alltid gå ner och sätta oss här i coworking-ytan, säger Lucie Drescherova.

Och fortsätter:

– Vi är med på mässan i dag eftersom vi tycker det är bra att lära känna våra grannar bättre, så de inte känns som främlingar. Sen kan det finnas potentiella kunder här och det är alltid bra att nätverka, säger hon.

Linda Davidsson, rådgivare på Söderberg & Partners, deltog också på nätverksträffen.

– Vi är alltid intresserad av att knyta nya kontakter, berättar hon.

Söderberg & Partners arbetar med förmedling av försäkringar och finansiella produkter. Företaget var bland de första att flytta in på 7A Posthuset när vi öppnade portarna 2020.

– Vi trivs väldigt bra, lokalerna talar för sig själva. Alla som arbetar på 7A är supertrevliga, hjälpsamma, och man får alltid snabb återkoppling om man har några funderingar. Man känner sig väl omhändertagen, säger Linda Davidsson.

Ole Jansson, Head of operations på Znipe, tog också chansen att stå i Boberghallen under torsdagen.

– Vi är som ett Netflix eller Spotify fast för e-sport. Vi har suttit här sedan årsskiftet, eller från februari för att vara exakt.

Znipe bygger olika verktyg för att lättare kunna följa e-sport.

– Vi står här i dag av olika skäl. Dels vill vi göra mer sånt här och vara med på fler event. Sen söker vi också personal, och vi hamnade bredvid ett företag som jobbar med arbetsförmedling och de frågade om vi var intresserade av att plocka in praktikanter. Så det får ju fler positiva effekter än bara business när man står här, säger Ole Jansson.

Tomas Hagenfeldt från Agentum såg det som en självklarhet att vara med på mässan när de fick inbjudan.

– Vi älskar att nätverka, säger han.

Agentum arbetar med rekrytering och headhunting. Och i en tid där allt fler upptäcker fördelarna med distansarbete är det därför viktigt för dem att kunna fortsätta mötas fysiskt.

– Det är särskilt viktigt för oss att behålla fysiska möten för att kunna träffa kandidaterna. Nu har ju många dock vant sig vid att träffas via Teams eller Zoom. Men jag tror att fysiska möten kommer att komma tillbaka mer och mer, säger Tomas Hagenfeldt.

Han avslutar med att berätta om företagets upplevelse av att sitta som hyresgäst på 7A Posthuset

– Det är fantastiskt att sitta här, med möjligheterna att sitta här nere i loungen, det är kanon.

Tack till alla härliga företag som bidrog till en supertrevlig atmosfär under dagen! Om du vill veta mer om 7A’s kontorslösningar, eller kanske behöver mer yta för att kunna växa? Då är du alltid välkommen att kontakta oss på kontor@7a.se!