Back

Eva Bloch ny Culture Manager på 7A

En mångsysslare med serviceerfarenhet från flera branscher intar posten som Culture Manager på 7A. En roll med fokus på företagskultur, medarbetarna och kundnöjdhet.

Eva Bloch intar positionen som Culture Manager på 7.
Med en gedigen ledarerfarenhet från servicebranschen, bland annat inom Scandic, ser hon med spänning fram emot uppdraget.

– Tjänsten som Culture Manager för 7A är en dröm för mig – på flera sätt. Det känns väldigt spännande att få vara del i en verksamhet där man insett styrkan i en kundcentrerad kultur och vill stärka den ytterligare. Jag ser också fram emot att arbeta med vidareutveckling av medarbetare, så att de står väl rustade för att möta kundernas behov idag och i framtiden, och att skapa förutsättningar för att 7A fortsätter att vara en attraktiv arbetsgivare. Med min bakgrund och erfarenhet hoppas jag kunna bidra till att bygga en långsiktigt hållbar, lönsam och expansiv verksamhet, där medarbetarna trivs och kunden är i fokus – på riktigt!

Sedan åren på Scandic har Eva fortsatt arbeta med kundupplevelsen i olika ledande befattningar, bland annat inom Wallmans, SJ och Itrim, för att sedan växla upp till att börja utbilda och föreläsa. 2017 utgav dessutom Eva, tillsammans med Ada Elmgart, en bok om just kundupplevelsen.

– Jag har alltid drivits av att skapa kundupplevelser som överträffar förväntningarna och under åren har min fascination för möten mellan människor vuxit sig allt starkare. Parallellt har mitt intresse för hur värderingar och kultur lägger grunden i en verksamhet med verkligt kundfokus ökat. Det har gjort att jag under de senaste åren har valt att arbeta med att inspirera och sprida kunskap om kundfokus genom föreläsningar och utbildningar. Tidigare har jag haft olika ledande befattningar i tjänsteintensiva branscher, där kundupplevelsen är en betydande del av produkten.

Tjänsten som sådan är helt ny på 7A, ett företag som vuxit från att vara endast två anställda till att nu vara 60 medarbetare och omsätta 130 miljoner kronor.

– Vi har sedan starten förstått att kundupplevelsen är den viktigaste nyckeln för att attrahera nya och behålla befintliga kunder, något som våra medarbetare är fantastiska på. Men som med allt annat så kan vi alltid vässa oss ännu mer, i och med att vi vuxit så pass mycket de senaste åren kände vi att vi behövde hitta en resurs som jobbar specifikt med dessa frågor. Där tror vi att Eva kommer att kunna göra stor skillnad, både för kunder och personal, säger Fredrik Hultman, VD.

Eva tillträdde 15 januari 2018.

7A erbjuder konferens, event och kontorshotell på tre centrala platser i Stockholm; Strandvägen, Odenplan och Centralen. Med över 12 000 kvm tillgängligt för alla sorters evenemang räknas de som en av Stockholms största aktörer inom konferens och kontor.