7A rekryterar ny affärsutvecklare inom digitalisering

Ingrid Gilsdorf, tidigare konsult på Releye AB, kliver in i rollen som digital affärsutvecklare på 7A. En helt ny tjänst som är en viktig del i det långsiktiga arbetet med att stärka den digitala utvecklingen inom bolaget och lyfta kundupplevelsen. Ingrid tillträdde den 17 augusti och blir även en del av 7A´s ledningsgrupp.

Vi som jobbar på 7A: Cassandra Polz Kasperi

Denna vecka har vi intervjuat Cassandra Polz Kasperi som du möter på flera av våra kontorsvåningar runtom i centrala Stockholm. Du kanske främst känner igen henne från 7A Odenplan? Där började hon nämligen sin resa på 7A 2018 och har sen dess aldrig haft söndagsångest enligt henne själv.

Vi som jobbar på 7A: 5 frågor med Lotte Mian

Är du hyresgäst på 7A Strandvägen eller kommer förbi på after work i business loungen då och då är vår receptionist och caféansvarige Lotte Mian garanterat ett välbekant ansikte. Alltid på glatt humör och redo att hjälpa våra gäster med allt från en välsmakande lunch till mötesbokningar är hon en mycket uppskattad 7A medarbetare av både gäster och kollegor.

Så räddade Mariebergs Arkivbyrå sin verksamhet när allt stängde ner

När fysiska möten begränsades drabbades deras populära kursverksamhet. Men istället för att ställa in verksamheten helt hittade de tillsammans med 7A lösningen: sända utbildningarna via videokonferenser. – Allt har fungerat helt perfekt, säger vd och utbildningsansvarige Jan Appelquist.

Stockpicker 15 år som hyresgäst på 7A

Bara för att avtalstiderna är korta behöver man inte flytta ofta. I nästan 15 år har Stockpicker suttit på 7A Strandvägen – och de har inga planer på att flytta. – Det är en trygghet att få hjälp med allt så vi kan lägga energi på vår kärnverksamhet, säger Fredrik Larsson, analytiker hos företaget.

Svensk Fastighetsförmedling ny hyresgäst i 7A Posthuset

Nu flyttar Svensk Fastighetsförmedling in i 7A Posthuset på Vasagatan i centrala Stockholm. – Vi får så många fördelar i och med vår flytt till 7A. Vi utvecklar vår verksamhet på många sätt just nu och då behöver vi flexibilitet i hur vi arbetar. Ett extra plus är att det dessutom kommer att bli billigare i city när vi räknat på alltihop, säger Liza Nyberg, vd.

Kapa kostnaderna med rätt kontorslokal– så gör ni

Företagen jagar kostnader och vänder på varenda krona i krisen. Nu ökar intresset för kontorslösningar med flexibla avtalstider. – Vi märker att fler hör av sig oss kring alternativ. Den delen har ökat väldigt mycket i närtid, säger Fredrik Hultman, vd och grundare 7A.

5 tips: Så jobbar du effektivt från hemmakontoret

​Att jobba hemifrån då och då har sina fördelar. Men när det sker över en längre period kan det vara en utmaning att fokusera på arbetet när privatlivet pågår under samma tak. Känner du igen dig? Här kommer då fem tips på hur du håller igång vardagen och blir mer effektiv när du jobbar hemifrån – tills dess att du återigen är tillbaka på kontoret!

Unique virtual arbitration platform is offered by Stockholm International Hearing Centre (SIHC)

SIHC is proud to announce that we now offer a virtual platform for digital hearings at a time when the possibilities to meet physically are limited. Every participant can connect from their own safe location – from anywhere in the world and still take part in the hearing.

Digitala visningar med personlig rådgivning

Vi på 7A har stor förståelse för den oro som många av oss känner kring omständigheterna som påverkar vårt sätt att mötas. Därför erbjuder vi möjligheten att genomföra personliga visningar digitalt — för din och vår personals trygghet.

SIHC is expanding and launches a new website

On Thursday, February 20, 2020, Stockholm International Hearing Centre (SIHC) launched a new website – reflecting the recently updated graphic profile including a new logo and visual identity for the brand.

Här får momsfria företag nya lokaler i centrala Stockholm – utan krångel

Krångliga regler gör det svårt för momsbefriade verksamheter att hitta bra lokaler. I 7A Posthuset mitt i Stockholm får de kontor direkt – tack vare en unik lösning. – Eftersom själva fastigheten redan är momsbefriad blir det enklare för alla inblandade, säger Fredrik Hultman, vd och grundare till kontor- och konferensaktören 7A.

​Flex Office — ny kontorslösning för stora företag i 7A Posthuset

I december 2019 öppnades återigen dörrarna till Centralposthuset i Stockholm – efter att ha varit stängt för allmänheten sedan Posten bommade igen verksamheten i slutet på 1990-talet. Med en lokalkapacitet på 17 000 kvm lanserar 7A nu en ny kontorslösning för större företag som är i behov av avskilda kontorsytor från 200 kvm och uppåt – med expansionsgaranti och fullservice.

​Erssons Fisk & Deli ny cateringleverantör till 7A Posthuset

7A har ingått ett stolt samarbete tillsammans med Erssons Fisk & Deli för catering av all mat till nyöppnade 7A Posthuset på Vasagatan i Stockholm. Menyn, som är framtagen av Erssons egna kockar, bjuder på ett stort utbud av maträtter för både små och stora sällskap med spännande smaker från olika delar av världen.

Malin Wiberg berättar om sin roll som enhetschef för 7A Posthuset

För fem år sedan anställdes Malin Wiberg som projektledare på 7A, med flera års erfarenhet från eventbranschen i ryggen. Tidigare var hon platschef på Strandvägen. Men nu har hon tagit ytterligare ett steg i sin yrkesroll – och tillträdde i oktober 2019 som enhetschef i Posthuset där hon ansvarar för anläggningens kontors- och konferensverksamhet.

7A expanderar och flyttar in i Centralposthuset på Vasagatan i Stockholm

Centralposthuset på Vasagatan i Stockholm får nya hyresgäster. Byggnaden omfattar 30 000 kvm, av dessa förhyr 7A 17 000 kvm, vilket gör detta till en av Sveriges största förhyrningar i år. Inflyttningen planeras till början av 2020.

After ski på takterrassen — nytt erbjudande från 7A Odenplan

Inför årets festsäsong lanserar 7A Odenplan ett nytt erbjudande där gästerna får uppleva en alldeles unik after ski-fest på takterrassen. Konceptet är framtaget för att kunna erbjuda en alternativ version på den traditionella julfesten eller andra typer av större företagsevenemang.

5 tips för en lyckad julfest med företaget

Den årliga julfesten är ofta ett mycket uppskattat evenemang som många på företaget ser fram emot hela hösten. Det är ett utmärkt tillfälle att fira årets framgångar och ha en trevlig kväll tillsammans med alla kollegor. Vi har samlat våra bästa tips på hur årets julfest med företaget blir riktigt lyckad och något alldeles extra!

7A lanserar nya menyer baserade på höstens råvaror

​I samband med att löven skiftar färg lanserar 7A nya menyer på samtliga anläggningar i Stockholm där höstens råvaror från Norden står i fokus, med inslag av smaker Asien och Medelhavet. Menyerna är framtagna av skickliga kockar från erfarna cateringföretag som prioriterar närodlade råvaror av hög kvalité.

7A växer – och får nytt utseende

Samtidigt som 7A expanderar passar kontors- och konferensföretaget på att förnya sitt utseende. 7A lanserar en grafisk profil som också innebär en helt ny logotyp. Förändringen märks på hemsidan redan idag.

7A är nominerade i Svenska Mötespriset 2019

7A är nominerade i Svenska Mötespriset 2019 kategori Årets Medlem. Priset går till den medlemsanläggning som agerar som ambassadörer för Svenska Möten, har hög närvaro på våra träffar, engagerar sig i råd och utbildningar och både bidrar med och delar med sig av kunskap och inspiration för att Svenska Möten ska bli ännu bättre.

I jul stödjer vi kampen mot barncancer!

I år, likt förra året, har 7A valt att vara med och stötta Barncancerfonden i sitt viktiga arbete i kampen mot barncancer. Den fina lucian i julkampanjen heter Ebba.

Diplomerade mötesrådgivare

7A har nu äran att titulera fem av sina medarbetare certifierade mötesrådgivare av Svenska Möten. Syftet med certifieringen är att ge medarbetarna kunskap att fungera som rådgivare och säkerställa att mötets syfte och mål uppfylls på bästa sätt för kunden.

Eva Bloch ny Culture Manager på 7A

En mångsysslare med serviceerfarenhet från flera branscher intar posten som Culture Manager på 7A. En roll med fokus på företagskultur, medarbetarna och kundnöjdhet.
Read about the measures taken by 7A regarding Covid-19