Digitala visningar med personlig rådgivning

Vi på 7A har stor förståelse för den oro som många av oss känner kring omständigheterna som påverkar vårt sätt att mötas. Därför erbjuder vi möjligheten att genomföra personliga visningar digitalt — för din och vår personals trygghet.

SIHC is expanding and launches a new website

On Thursday, February 20, 2020, Stockholm International Hearing Centre (SIHC) launched a new website – reflecting the recently updated graphic profile including a new logo and visual identity for the brand.

Här får momsfria företag nya lokaler i centrala Stockholm – utan krångel

Krångliga regler gör det svårt för momsbefriade verksamheter att hitta bra lokaler. I 7A Posthuset mitt i Stockholm får de kontor direkt – tack vare en unik lösning. – Eftersom själva fastigheten redan är momsbefriad blir det enklare för alla inblandade, säger Fredrik Hultman, vd och grundare till kontor- och konferensaktören 7A.

​Flex Office — ny kontorslösning för stora företag i 7A Posthuset

I december 2019 öppnades återigen dörrarna till Centralposthuset i Stockholm – efter att ha varit stängt för allmänheten sedan Posten bommade igen verksamheten i slutet på 1990-talet. Med en lokalkapacitet på 17 000 kvm lanserar 7A nu en ny kontorslösning för större företag som är i behov av avskilda kontorsytor från 200 kvm och uppåt – med expansionsgaranti och fullservice.

​Erssons Fisk & Deli ny cateringleverantör till 7A Posthuset

7A har ingått ett stolt samarbete tillsammans med Erssons Fisk & Deli för catering av all mat till nyöppnade 7A Posthuset på Vasagatan i Stockholm. Menyn, som är framtagen av Erssons egna kockar, bjuder på ett stort utbud av maträtter för både små och stora sällskap med spännande smaker från olika delar av världen.

Malin Wiberg berättar om sin roll som enhetschef för 7A Posthuset

För fem år sedan anställdes Malin Wiberg som projektledare på 7A, med flera års erfarenhet från eventbranschen i ryggen. Tidigare var hon platschef på Strandvägen. Men nu har hon tagit ytterligare ett steg i sin yrkesroll – och tillträdde i oktober 2019 som enhetschef i Posthuset där hon ansvarar för anläggningens kontors- och konferensverksamhet.

7A expanderar och flyttar in i Centralposthuset på Vasagatan i Stockholm

Centralposthuset på Vasagatan i Stockholm får nya hyresgäster. Byggnaden omfattar 30 000 kvm, av dessa förhyr 7A 17 000 kvm, vilket gör detta till en av Sveriges största förhyrningar i år. Inflyttningen planeras till början av 2020.

After ski på takterrassen — nytt erbjudande från 7A Odenplan

Inför årets festsäsong lanserar 7A Odenplan ett nytt erbjudande där gästerna får uppleva en alldeles unik after ski-fest på takterrassen. Konceptet är framtaget för att kunna erbjuda en alternativ version på den traditionella julfesten eller andra typer av större företagsevenemang.

5 tips för en lyckad julfest med företaget

Den årliga julfesten är ofta ett mycket uppskattat evenemang som många på företaget ser fram emot hela hösten. Det är ett utmärkt tillfälle att fira årets framgångar och ha en trevlig kväll tillsammans med alla kollegor. Vi har samlat våra bästa tips på hur årets julfest med företaget blir riktigt lyckad och något alldeles extra!

7A lanserar nya menyer baserade på höstens råvaror

​I samband med att löven skiftar färg lanserar 7A nya menyer på samtliga anläggningar i Stockholm där höstens råvaror från Norden står i fokus, med inslag av smaker Asien och Medelhavet. Menyerna är framtagna av skickliga kockar från erfarna cateringföretag som prioriterar närodlade råvaror av hög kvalité.

7A växer – och får nytt utseende

Samtidigt som 7A expanderar passar kontors- och konferensföretaget på att förnya sitt utseende. 7A lanserar en grafisk profil som också innebär en helt ny logotyp. Förändringen märks på hemsidan redan idag.

7A är nominerade i Svenska Mötespriset 2019

7A är nominerade i Svenska Mötespriset 2019 kategori Årets Medlem. Priset går till den medlemsanläggning som agerar som ambassadörer för Svenska Möten, har hög närvaro på våra träffar, engagerar sig i råd och utbildningar och både bidrar med och delar med sig av kunskap och inspiration för att Svenska Möten ska bli ännu bättre.

I jul stödjer vi kampen mot barncancer!

I år, likt förra året, har 7A valt att vara med och stötta Barncancerfonden i sitt viktiga arbete i kampen mot barncancer. Den fina lucian i julkampanjen heter Ebba.

Diplomerade mötesrådgivare

7A har nu äran att titulera fem av sina medarbetare certifierade mötesrådgivare av Svenska Möten. Syftet med certifieringen är att ge medarbetarna kunskap att fungera som rådgivare och säkerställa att mötets syfte och mål uppfylls på bästa sätt för kunden.

Eva Bloch ny Culture Manager på 7A

En mångsysslare med serviceerfarenhet från flera branscher intar posten som Culture Manager på 7A. En roll med fokus på företagskultur, medarbetarna och kundnöjdhet.
Give us a call!