Uppdaterad – 13 oktober 2021

Vi följer bransch- och arbetsgivarorganisationen Visitas åtgärder för smittspridning som togs fram våren 2020 genom kampanjen Safe to visit. Du kan läsa mer om det här.

I dessa tider är omtanke om varandra viktigare än någonsin

Vi uppmanar alla, gäster såväl som medarbetare, att fortsätta hålla avstånd och vara extra noga med god handhygien. På våra anläggningar har vi nolltolerans när det gäller sjukdomssymtom kopplade till Covid-19 – både medarbetare och gäster ska stanna hemma vid minsta tecken på sjukdom, enligt Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

 

Hygien och städning

Städningen av våra gemensamma utrymmen är fortsatt utökad, med fokus på ytor som många kommer i kontakt med. Bland dessa kan nämnas:

Kök/pentryn samt toaletter generellt
Vattenkranar/-tappar i pentryn och lounger
Kaffemaskiner och kaffestationer
Knappsatser generellt (belysning, hissar, kodlås, printers, portomaskin etc)
Dörrhandtag till entréer, mötesrum och allmänna ytor
Handsprit finns tillgängligt vid strategiska platser runt om i våra lokaler och mötesrum. Samtliga kontor städas enligt vad som överenskommits i respektive hyresavtal, med extra fokus på kontaktytor. Extra städning kan beställas, kontakta receptionen vid behov.

 

Hjälp att göra rätt

För att underlätta för alla som vistas i våra lokaler att agera på ett sätt som förebygger smittspridning har vi bland annat gjort följande:
Skyltning i entréer och hissar med hänvisning till alternativa vägar samt uppmaning att hålla avstånd
Skyltning i övriga allmänna utrymmen, till exempel lounger, pentryn, köks- och mingelytor med uppmaning att hålla avstånd
Skyltning på samtliga toaletter och i köksutrymmen med uppmaning till handtvätt
Avståndsmarkeringar runt receptioner, öppna arbetsplatser (tex projektledarnas) etc.
Skyltade rekommendationer för antal personer i mötesrum och lunchrum
Handspritt lättillgängligt utplacerad på strategiska platser

 

Vi uppmanar alla våra medarbetare och gäster att hålla sig uppdaterade från behöriga myndigheter: http://www.folkhälsomyndigheten.se och https://www.krisinformation.se

 

Vi vill passa på att påminna om alla de möjligheter vi har att skräddarsy paket och upplägg som underlättar er vistelse på 7A som gör att det känns tryggare att mötas trots situationen vi befinner oss i.

 

Snabbtest för pågående infektion av Covid-19

Nu kan du snabbtesta alla mötesdeltagare för pågående infektion av Covid-19. Testningen sker på mötesanläggningen innan konferensen börjar och utförs av utbildad vårdpersonal från vår testleverantör Noviral. Få svar redan inom 15 minuter och delta i mötet med minimal risk för smittspridning. Läs mer om hur testningen går till och boka här!

 

Hybridmöten och digitala event

Vi har lång erfarenhet av att skapa lyckade mötesupplevelser online och erbjuder lösningar för både hybridmöten och digitala event. Ett effektivt och smidigt sätt att nå deltagare som av olika anledningar inte har möjlighet att delta på plats. Läs mer om våra upplägg för videokonferens och digitala möten här!

 

Digitala visningar

Istället för visningar ute på våra anläggningar erbjuder vi nu möjligheten till digitala visningar där du blir guidad genom våra lediga kontor och mötesrum via videolänk.

 

Har du frågor eller funderingar?

Vi finns alltid här för att svara på frågor och hjälpa dig på bästa sätt. Läs mer i vårt informationsblad här och hör av dig till vår bokningsavdelning så hjälper vi gärna till att ta fram ett skräddarsytt mötesupplägg som passar just din situation. Vi finns här precis som vanligt för att hjälpa dig att hitta den bästa lösningen för ditt möte!

Informationsblad

Åtgärder mot smittspridning på 7A