Tillbaka

7A växer – och får nytt utseende

Samtidigt som 7A expanderar passar kontors- och konferensföretaget på att förnya sitt utseende. 7A lanserar en grafisk profil som också innebär en helt ny logotyp. Förändringen märks på hemsidan redan idag.

Med lokaler på adresser som Strandvägen, Odenplan och Vasagatan har 7A en stark ställning i branschen för kontor och konferenser. En ställning som på senaste tiden har befästs av ytterligare expansionsplaner i Stockholm.

Ansiktslyft för 7A

Nu annonserar 7A att företaget får ett ansiktslyft, i och med lanseringen av en helt ny grafisk profil och logotyp. Fredrik Hultman, VD och medgrundare till 7A, berättar om beslutet:

  • –7A är inne i den största och mest spännande förändringsfasen hittills i företagets historia. Mycket har hänt på väldigt kort tid. För oss är det viktigt att vår profil följer med i samma takt.

Ett femstjärnigt företag

Fredrik Hultman menar att 7A är ett premiumvarumärke, och har månat om att den nya profilen ska återspegla just det.

  • –Rent konkret handlar det om att signalera vad vi står för. 7A är ett femstjärnigt val, och vår profil behöver spegla den premiumgraden. Men vi har också försäkrat oss om att få in den värme och mänsklighet som ryms i vårt varumärke. Bland annat i form av handritade illustrationer. De fungerar lite som mänskliga handavtryck, särskilt på webben.

Enkel och distinkt logotyp

Det största beslutet har enligt Fredrik Hultman varit att byta ut logotypen.

  • –En ny logotyp är en stor sak för ett företag som oss. Den är så intimt knuten till vår identitet, så det är viktigt att det blir rätt. Grafiskt sett har vi försökt hitta ett enklare och mer distinkt utseende.

Förutom logotypen är det premiär för en ny hemsida idag.

– Vi kommer att implementera profilen successivt, men hemsidan är nog det bästa sättet att följa vad som händer på 7A. Den uppdateras även med nya inspirerande texter och bilder på våra härliga medarbetare.