Tillbaka

Vi som jobbar på 7A: 5 frågor med Lotte Mian

Är du hyresgäst på 7A Strandvägen eller kommer förbi på after work i business loungen då och då är vår receptionist och caféansvarige Lotte Mian garanterat ett välbekant ansikte. Alltid på glatt humör och redo att hjälpa våra gäster med allt från en välsmakande lunch till mötesbokningar är hon en mycket uppskattad 7A medarbetare av både gäster och kollegor.

Hej Lotte, vad härligt att höra din glada röst igen! Först och främst, hur mår du?

Jo läget känns bra. Det är glädjande att vi trots omständigheterna har ett flöde av gäster som kommer hit varje dag och är tacksamma för att vi finns här precis som vanligt för att underlätta deras vardag. Även fast många naturligtvis jobbar hemifrån just nu träffar jag dagligen ett gäng välkända ansikten som kommer in för att jobba en stund i loungen eller på sina egna kontor. Det gör att det känns meningsfullt att åka in till jobbet och göra det lilla extra för att de ska känna sig omhändertagna!

För dem som inte känner dig, vem är du och vad är din roll på 7A?

Jag har jobbat på 7A i många år och började 2012 med att starta upp konferensvåningen på 7A Odenplan som då var helt ny. Vi var ett härligt gäng som arbetade tillsammans och det var väldigt roligt att få vara med och bygga upp verksamheten från grunden. Det gav mig också möjligheten att lära mig mer om projektledning. Det var för snart tre år sedan som jag flyttade över hit till 7A Strandvägen för att jobba i receptionen och med att utveckla vårt fina café som vi har här!

Hur ser en vanlig dag på jobbet ut för dig i dessa tider?

Dagarna ser ut precis som vanligt och börjar med att vi öppnar upp receptionen 07.30. Vid den tiden finns det frukost till försäljning och vi serverar både kaffe och te till dem som sitter i loungen eller väljer att gå upp direkt till sitt privata kontor. Det är en härlig stund där på morgonen då vi hälsar alla välkomna och får en chans att småprata lite. Vi tar även emot alla gäster som har bokat konferens och visar dem till rätt lokal. Idag till exempel har vi tre mindre möten inbokade med lunch uppe på konferensvåningen.

I övrigt sköter vi servicen i allmänhet, som att ta emot hyresgästernas leveranser och förbereda både varm lunch och sallader som serveras varje dag i caféet från 11.00. Den här veckan finns köttbullar med potatismos på menyn!

Vi finns även tillgängliga uppe på kontorsvåningarna och ser till att alla våra hyresgäster mår bra och om det finns någonting vi kan hjälpa till med. Receptionen stänger sedan vid 17.30 och på onsdagar kan det hända att mindre gäng kommer ner för att runda av dagen med en after work. Något som vi fortfarande erbjuder våra hyresgäster – fast i mindre skala givetvis.

Vad saknar du mest i dessa tider?

Att kramas! Med både kollegor och hyresgäster som jag under åren har byggt upp en relation med och känner väl. Just nu känns det väldigt märkligt när man träffas och inte kan hälsa på varandra som vanligt. Det sociala i vardagen saknar jag verkligen, både på jobbet och privat.

Slutligen, kan du dela med dig av något tips som gör att den märkliga vardagen vi lever i just nu känns lite lättare?

Vi har ju anslagstavla här på Strandvägen där både vi i personalen och hyresgäster delar med sig av bara goda nyheter som sprider positiv energi. Det kan vara allt från världsnyheter till att någon ska bli gudmor! Sen är mitt tips att försöka ta vara på att tempot är lite lugnare och passa på att umgås så mycket som möjligt med familjen hemma. Jag njuter av att få spendera mer tid tillsammans med mina barn och att också ta hand om mig själv på ett sätt man sällan har tid för annars.

Ring oss!