Tillbaka

Baby Journey berättar: Så har 7A varit en del av vår resa

En flexibel kontorslösning på ett modernt kontorshotell passar allt från mindre start-ups och egenföretagare till stora etablerade företag. Hos oss på 7A sitter företag från alla möjliga branscher med olika bakgrund och erfarenheter. Vi är alltid lika glada att få välkomna nya hyresgäster till Stockholms bästa coworking-gemenskap.

En solig förmiddag i mars hade vi nöjet att möta Damon Foroozesh, grundare och vd på Baby Journey, över en kopp kaffe för att prata om deras resa och varför de har valt 7As kontorslösningar.

Baby Journey är ett techbolag med visionen att bli ett digitalt universum för gravida och småbarnsföräldrar. Kärnan i bolaget är deras gravid- och småbarnsapp där de erbjuder information och inspiration kring graviditet, föräldraskap och livet med småbarn.

  • Baby Journey uppstod som en idé när jag och min partner väntade vårt första barn. Vi kände att det saknades en app som kunde samla allt man vill veta på ett ställe och erbjuda verifierat innehåll från legitimerad vårdpersonal, berättar Damon. Det visade sig att många andra också kände likadant. Idag når vår app omkring 70% av alla nya gravida i Sverige varje månad, tillägger Damon.

Baby Journey pekar på flera fördelar med att vara hyresgäst på 7A. Sedan lanseringen av appen i oktober 2020 har företaget vuxit från två anställda till 20, vilket har förändrat deras förutsättningar och behov av kontorslösningar. Fördelen med 7As flexibla avtal har därför varit avgörande för Baby Journey. Idag använder de sitt kontor på 7A Centralen som ett satellitkontor och uppskattar även Business Lounge-medlemskapet som ingår i hyran.

Damon förklarar varför de valde att behålla både kontoret och Business Lounge-medlemskapet på 7A trots flytten till nya lokaler på en annan adress. Han betonar fördelarna med att få arbeta i de vackra och inspirerande miljöerna som 7A erbjuder. Business Lounge-medlemskapet ger dem också friheten att sitta på olika platser och arbeta, samtidigt som de har tillgång till frukost och andra bekvämligheter på 7As fyra anläggningar.

  • Att kunna röra sig mellan anläggningarna och välja den som passar bäst för dagen är perfekt för oss, säger Damon.

  • 7A's engagerade personal och höga servicenivå är deras absoluta styrka. Personalen är flexibel och lösningsorienterad, och de har till och med gått så långt som att vagga min bebis när jag oavsiktligt bokade ett viktigt möte under min pappaledighet. Det är en service och omsorg som är svår att hitta någon annanstans och det är verkligen uppskattat, avslutar Damon.

Med 7A’s helhetslösning vill vi ge företag möjligheten att fullt ut fokusera på sin verksamhet och samtidigt få unika mervärden i vardagen. Lär dig mer om våra coworking-lösningar här!