Stockholms bästa mötesplats. Vi älskar allt som har med möten, event och fest att göra.

Stockholms bästa mötesplats. Vi älskar allt som har med möten, event och fest att göra.

Konferens och möten

Konferens med extra allt eller bara ett snabbt lunchmöte! Vi har rum för både små och stora möten.

image

Våra medarbetare är experter och utbildade mötesrådgivare, så du kan luta dig tillbaka och slappna av medan vi tar hand om alla detaljer. Från att organisera mötesrummet till att säkerställa att all teknik fungerar smidigt – vi har koll på allt. 

Och självklart, ingen konferens är komplett utan något att äta och dricka. Vårt sortiment av fika, mat och dryck kommer att hålla dig och dina deltagare energifyllda och fokuserade under hela mötet.

Oavsett om du behöver plats för bara två personer eller planerar det stora styrelsemötet, kan du lita på oss för att leverera en förstklassig mötesupplevelse varje gång.  Vi har små och stora konferensrum för alla tillfällen - styrelsemöte, mässor, workshops, utställningar, showroom, pressevent, utbildningar och lanseringar.

Certifierad mötesrådgivning och projektledning

Inhouse AV-tekniker

Lägg till DJ, Talare eller annat extra

Din egna event-app

Mat och dryck

Skyltning av ditt varumärke

Teknikpaket

Extra aktiviteter och roliga tillägg

Företagsevent

Upplevelser utöver det vanliga! Boka unika lokaler för er företagsfest, kickoff, produktlansering eller mässa.

image

Med några av Stockholms bästa och mest häpnadsväckande lokaler kan vi erbjuda ett brett utbud av möjligheter för olika events. Nystart, omstart eller fira framgångar? Vi har takterrasser med grillar, inglasade atrium med hisnande takhöjd eller salonger med magnifik utsikt över Nybroviken.

Du väljer, vi fixar och hjälper dig att koordinera allt från mat och dryck till den digitala tekniken, och med vår event-app kan ni säkra en smidig kommunikation med era deltagare.

Förverkliga dina idéer med oss.

Mat och dryck

Lägg till DJ, Talare eller annat extra

Skyltning av ditt varumärke

Din egna event-app

Certifierad mötesrådgivning och projektledning

Inhouse AV-tekniker

Festliga tillägg

Färdiga paketerbjudande

Förslag på hotellboende

Fest och privata tillställningar

Unika festlokaler mitt i city! Letar du efter den perfekta platsen för ditt citybröllop, dopet, företagsfesten eller vill du bara fira livet på en takterrass med utsikt över Vasastans takåsar?

image

Fira den stora dagen med en födelsedagsfest som börjar med mingel och middag för att sedan övergå till dans! Vi har unika festlokaler för alla tillfällen, med storslagen takhöjd och karaktär mitt i Stockholm city. 

På 7A vet vi att stora fester kräver ett särskilt öga för detaljer. Våra erfarna koordinatorer tar på sig rollen som festfixare och tar hand om allt från catering till att boka underhållning. Så, boka din nästa stora fest eller firande hos oss på 7A.

Välkomponerade menyer

Underhållning, ljud och ljus

Koordinator & festfixare

Fotograf

Tårtor & godsaker

DJ eller live band

Dryckespaket

Festliga tillägg

Blommor & dekorationer

Bar och dansgolv

Tips på boende

Digitala eller hybridmöten

Tekniken på plats när deltagarna inte är det! Med rätt utrustning och noggranna förberedelser ger våra digitala lösningar en mötesupplevelse utöver det vanliga.

image

På 7A finns stora möjligheter att anordna allt från proffsiga hybridmöten till videokonferenser – för några enstaka upp till hundratals deltagare. Vi har lång erfarenhet av att skapa lyckade mötesupplevelser online och erbjuder paketlösningar och skräddarsydda upplägg för alla typer av digitala arrangemang. 

Vi hanterar allt ifrån små till stora produktioner och hjälper dig att anpassa eventet efter dina tekniska behov. Önskar ni sända ert event till externa deltagare kan vi varmt rekommendera våra ”livestreaming” paket.

Kontakta oss så berättar vi mer!

Inhouse AV-tekniker

Certifierad mötesrådgivning och projektledning

Olika teknikpaket

Livestreaming inklusive kameraproduktion

Videokonferens

Högupplöst LED-skärm, 4m bred

Produktionsledning

Bild, ljud och ljusteknik

Hybridmöten

Scen med LED-skärm

SIHC - Stockholm international hearing center

Vi har Sveriges bästa lösningar för skiljeförfaranden och förhandlingar, mitt i centrala Stockholm. Vi erbjuder väl beprövade upplägg oavsett om det är traditionellt eller digitalt.

image

Våra tre lokaler är belägna i Stockholms mest attraktiva affärsområden och erbjuder flera rum i olika storlekar med teknik för virtuell tvistlösning. Med vår erfarenhet av att arrangera skiljeförfaranden och medlingar garanterar vi en hög nivå av professionalism och konfidentialitet i varje skede av processen. 

Vi tillhandahåller modern teknisk utrustning och förbereder rummet med alla nödvändigheter för ert möte. Ytterligare tjänster som videokonferenser, multifunktionsskrivare, konferenssamtal och AV- och IT-support är tillgängliga på begäran. Vi är lyhörda för dina specifika krav för ert skiljeförfarande. Kontakta oss för mer information.

Certifierad mötesrådgivning och projektledning

Inhouse AV-tekniker

Teknikpaket

Vill du veta mer om vad vi kan erbjuda inom event eller möten?

Frågor och svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som vi får. Har du frågor eller funderingar om du inte hittar svar på här? Kontakta oss så hjälper vid dig!

Är mötesanläggningarna tillgänglighetsanpassade?

7A Posthuset Tillgänglighetsanpassad entré finns på Mäster Samuelsgatan 70. Använd servicetelefonen för att få kontakt med vår personal som möter upp och öppnar dörren. 7A Strandvägen Dagtid (08.00 – 17.00) används entrén på Artellerigatan 2A. Meddela oss i förväg så kommer vi och öppnar dörren och hjälper dig förbi tröskeln. Hissens mått upp till konferensvåningen mäter 80 cm bred och 130 cm djup. Kvällstid (17.00 – 01.00) används entrén på Strandvägen 7A1 (via innergården). Gatan utanför entrén är av kullersten och för att ta sig in i porten behöver man ta sig förbi en tröskel. Hissens mått upp till konferensvåningen mäter 63 cm bred och 140 cm djup. I hissen finns en flyttbar sittdyna som vi gladeligen hjälper dig att flytta på för att få plats. 7A Odenplan Anläggningen är fullt tillgänglighetsanpassad från båda våra entréer (Norrtullsgatan 6 och Odengatan 65).

Får jag ta med egen mat & dryck till festlokalen?

Nej, samtliga anläggningar har serveringstillstånd vilket betyder att du inte får ta med egen dryck. Vi samarbetar med välrenommerade cateringföretag som tar fram väl utvalda menyer och vår sommelier rekommenderar gärna dryck som passar till. Om ni har en specifika önskemål på mat eller dryck kan vi givetvis ordna detta!

Erbjuder ni vegetarisk och vegansk mat?

Vi arbetar med närproducerade och säsongsbetonade råvaror och våra kockar sätter ihop en lunchrätt som varierar från dag till dag. Självklart erbjuder vi även alternativ för de som önskar vegetariskt och vegansk mat eller är i behov av specialkost.

Finns det några utomhusmöjligheter för konferens eller event?

På 7A Odenplan har vi två terrasser som är de perfekta för att bjuda in till AW, kräftskiva, kick-off, födelsedagsfirande eller grillkvällar. Vi välkomnar även grupper på takterrassen som önskar en annorlunda konferensmiljö uppe bland takåsarna. Självklart ordnar vi då med all teknik som ni behöver, så som TV-skärmar, mikrofoner och högtalare.

Har ni öppet under helger?

Vi har öppet enligt överenskommelse. Givetvis öppnar vi upp för privata tillställningar under helgen som exempelvis bröllop, födelsedagar, baby shower eller andra tillställningar.

Jag skulle vilja hyra en konferenslokal på konferensvåningen, får jag rabatt som hyresgäst?

Ja, alla våra hyresgäster får 20% rabatt på konferens- och festlokaler på samtliga mötesanläggningar. Hör av dig till kontor@7a.se så berättar vi mer och hjälper dig med din bokning!

Jag skulle vilja komma och se era lokaler, hur bokar jag en visning?

Du är varmt välkommen att skicka en intresseanmälan direkt på vår hemsida, ringa oss på 08-586 107 00 eller mejla kontor@7a.se så tar en av våra säljare mer än gärna emot dig för en visning!

Vad ingår när jag hyr en konferenslokal?

Projektor/TV screen, högtalare, Wi-Fi, whiteboard, blädderblock och anteckningsmaterial. I de större lokalerna ingår även headset/mikrofon samt PC för PowerPoint. Önskas övrig teknisk och/eller annan utrustning bokas detta med hjälp av vår projektledare inför ankomst.

Kan jag som privatperson hyra festlokal hos er?

Ja, du kan hyra en hel våning eller salonger för mingel, middag, baby showers, minnesstunder eller bröllop. Vi har även flera mindre lokaler som passar perfekt för födelsedagsfester, dop eller mindre familjetillställningar.

Samarbetar ni med hotell i närheten?

Ja, vi erbjuder förmånliga priser på flera hotell i närheten av våra mötesanläggningar. Kontakta oss på sales@7a.se så får du en rabattkod och förslag på hotell i närheten av den mötesanläggning du har valt.