Tillbaka

På jakt efter drömkontoret? Därför ska du alltid börja på 7A

Vi på 7A älskar människor och möten. Allt startade 2006 i ett ekande våningsplan på Strandvägen i centrala Stockholm. Sen gick allt fort. Sextio anställda och tiotusentals kvadratmeter senare får vi ibland fråga oss själva hur det gått till. Men en sak är säker – det hade inte varit möjligt utan alla fantastiska hyresgäster.

På 7A finns plats för både stora och små företag. Vi gör alltid vårt yttersta för att våra hyresgäster ska ha möjlighet att lyfta till skyarna. Våra fyra högklassiga anläggningar i Stockholms innerstad erbjuder fullservice och hyrs alltid ut med flexibla avtalstider. Vi gör allt för att hitta ett perfekt alternativ för just dig, oavsett om det gäller några enstaka eller tusentals kvadratmeter.

Förväntningarna på framtidens arbetsplats kommer att skilja sig från vad som tidigare varit normen. Därför vill vi på 7A alltid vara i framkant och ligga steget före. Inte minst i osäkra tider när förutsättningarna för dig eller ditt företag snabbt kan förändras.

Men varför ska just du eller din verksamhet välja 7A? Och vad är det som gör oss så bra på det vi gör?

– Dels är vi väldigt gamla i gamet, rättare sagt en av de första aktörerna i Stockholm. Därför har vi blivit väldigt trygga och stabila. Vi har haft alla typer av hyresgäster, verkligen allt mellan himmel och jord, och dessutom behövt hantera alla möjliga situationer, förklarar Ida Tengman, försäljningschef på 7A.

Och fortsätter:

– Ingenting tar oss på sängen. Att våra anläggningar ligger så centralt förenklar även livspusslet för många med tanke på närheten till bra kommunikationer.

Tar man dessutom med i beräkningen att det är osäkra tider för många företag – då blir 7A ett ännu självklarare alternativ.

– Fördelen med att välja 7A är att man inte behöver sitta på långa avtalstider, eftersom många företag inte vet hur verksamheten kommer att se ut framöver. Det innebär att om man är ett företag med 100 anställda som man vet inte kommer vara på plats samtidigt kan man med fördel börja med att hyra ett kontor med exempelvis 20 arbetsplatser, för att sen kunna skala upp vid behov.

Ida Tengman säger också att många företag har ändrat sin inställning till flexibla avtalstider under coronakrisen, och att pandemin inneburit en “crash course” i 7A’s lösning.

När hyresgästerna har flyttat in på sina nya kontor finns nämligen flera moderna funktioner till hands direkt. Så som gemensamma loungeutrymmen, kostnadsfria och utrustade mötesrum, samt bemannad reception som kan svara på alla dina frågor.

Man kan också ordna konferenser, möten och event – fysiska som digitala – på alla 7A's anläggningar.

– Men det som gjort oss mest kända över tid är vår service och förmåga att känna in kundernas behov, alltid med en öppen approach, avslutar Ida Tengman.