Tillbaka

5 viktiga delar att tänka på när du letar efter nya kontorslokaler

Att hitta rätt kontorslokaler för ditt företag kan vara en skrämmande uppgift. Beslutet om var du ska placera ditt företag och hur du ska utforma den nya kontorsytan kan ha en betydande inverkan på ditt företags framgång. Här är fem viktiga delar att tänka på när du letar efter nya kontorslokaler:

Längd på hyresavtalet och dess flexibilitet: Innan du skriver på något hyresavtal bör du överväga hur länge du behöver lokalerna och se till att hyresperioden överensstämmer med dina planer. Du kan behöva flexibilitet att expandera eller minska din kontorsyta och då kan en avtalsform med korta och flexibla hyresavtal vara lämpligt. Se till att förhandla om villkoren som passar ditt företags behov bäst.

Kontorets läge: Placeringen av ditt kontor är en viktig faktor att överväga. Välj en plats som är bekväm för dina anställda och kunder och ta hänsyn till tillgång till transport, parkering och lokala bekvämligheter. Om ditt företag innebär möten med kunder, överväg en central plats som är lätt att hitta.

Anpassade ytor: Utformningen av ditt kontor kan påverka produktiviteten och dina anställdas bekvämlighet. Överväg hur du kommer att använda ytan och hur den behöver utformas och möbleras. Se till att kontorsytan uppfyller dina behov genom att ställa frågor om mötesrum, telefonhytter och andra bekvämligheter som kan vara viktiga för din verksamhet att ha närhet till.

Beräkna hyreskostnaden per person: Det är viktigt att veta hur mycket kontorsyta du behöver och hur mycket det kommer att kosta per person. Beräkna den totala hyran och andra avgifter som är kopplade till kontoret och dela det med antalet personer som kommer att använda ytan. På det sättet kan du jämföra olika alternativ och välja det som passar bäst inom din budget.

Vilka tjänster ingår? Slutligen, överväg vilka tjänster som ingår i hyreskostnaden. Detta kan inkludera larm och säkerhet, städning, avgifter för el, vatten och avlopp och internet. På 7A ingår utöver ovan nämnda poster även bekvämligheter som drop-in mötesrum, receptionstjänster, frukostar, coworking-lounger, after works, träningsaktiviteter och mycket annat.

Att välja rätt kontorslokal kan vara en spännande och utmanande uppgift. Genom att överväga hyrestidens längd och dess flexibilitet, kontorets läge, anpassningsmöjligheter, kostnad per person och de servicetjänster som ingår kan du hitta en plats som uppfyller ditt företags unika behov. Ta dig tid, ställ frågor för att vara säker på att du väljer den perfekta platsen för ditt företag. Kontakta oss på 7A så hjälper vi dig till den perfekta lösningen för dig!